لباس مناسب اندام سیب

8 نکته برای انتخاب لباس مناسب اندام سیب شکل

فرم های مختلف اندامی اگر به درستی لباس انتخاب کنند همیشه آراسته و شیک به نظر می رسند. به همین دلیل در این مقاله از همیار خیاط قصد داریم 8 نکته طلایی برای انتخاب لباس مناسب اندام سیب شکل بیان کنیم. این نکات در واقع راهنمای کاملی برای طراحی و انتخاب مدل لباس مجلسی، مانتو و حتی لباس عروس برای اندام سیبی شکل هستند. بنابراین برای اینکه بدانید اینگونه افراد باید چگونه لباس بپوشند با ما همراه باشید.

آشنایی با اندام سیبی شکل

زمانی که از اندام سیبی شکل می گوییم، در واقع از اندام اکثر خانم های ایرانی صحبت می کنیم که مربوط به ژنتیک افراد ایرانی یا برنامه خاص غذایی آن ها است. در هر صورت اگر دقت کرده باشید برخی از افرادی که شکم بزرگ دارند، اندازه دور سینه و دور کمر آن ها یکی است. این مساله بدون اندازه گیری هنگام خیاطی نیز کاملا مشخص است. اندازه دور باسن آن ها نیز در بیشتر مواقع کوچکتر است. اما در بعضی از افراد نیز دور باسن و دور شکم یک اندازه است. اندازه بازوها و پاهای این افراد ممکن است متفاوت، چاق یا لاغر باشد.

برای اینکه انتخاب لباس های مناسب برای اندام سیبی شکل به درستی انجام شود، بهتر است با در نظر گرفتن اصول اندامی آن ها و به جای اصول انتخاب لباس اندام چاق، نکات مخصوص به خود این اندام را در نظر بگیرید. به همین منظور ما در ادامه نکات طلایی انتخاب لباس برای این افراد را بیان می کنیم:

آشنایی با اندام سیبی شکل

8 نکته طلایی که می توانند راهنمای انتخاب لباس مناسب اندام سیبی باشند

قبل از هر چیزی باید بدانید هیچ انسانی کامل نیست و همه افراد عیوب ظاهری خاص خود را دارند. بنابراین سعی کنید با اندام خود کنار بیایید و زیبایی های خود را بهتر بشناسید. با این روش اعتماد به نفس خود را نیز بالا می برید. اما از آنجایی که همه افراد علاقه دارند بهتر به نظر برسند سعی کرده ایم تمامی نکاتی که برای انتخاب لباس مناسب اندام سیبی شکل مفید هستند را گردآوری کرده و در مورد آن ها با شما صحبت کنیم:

نکته اول: سعی کنید همیشه آراسته باشید

پوشیدن لباس هایی که با رنگ های نامتناسب و با بی سلیقگی انتخاب شده اند و ظاهری کثیف، نامرتب و آشفته دارند، حتی در طراحی لباس افراد لاغر و نحوه لباس پوشیدن اندام ساعت شنی نیز تاثیر می گذارند. بنابراین نکته اولی که باید برای انتخاب و طراحی لباس مناسب اندام سیبی شکل در نظر بگیرید این است که سعی کنید تحت هر شرایطی مرتب لباس بپوشید و از به تن کردن لباس های کثیف و بد بو خودداری کنید. سعی کنید مناسب ترین زیور آلات و متد آرایشی را برای خودتان انتخاب کنید و از عطرهای خوشبو استفاده کنید. این کار علاوه بر بالا رفتن اعتماد به نفس خودتان، باعث ایجاد حس خوب افراد در برخورد با شما می شود.

نکته دوم: هنگام انتخاب لباس مناسب اندام سیبی توجه را از شکم و سینه پرت کنید

امروزه هنر طراحان لباس تنها در الگوکشی نیست. بلکه آن ها با آگاهی به اینکه می توان ذهن بیننده را از دیدن عیوب بدن با متمرکز کردن نگاه به قسمت های مناسب لباس، منحرف کرد می توانند به زیباتر جلوه دادن اندام افراد کمک کنند. در طراحی لباس و مانتوی مناسب اندام سیب شکل نیز باید از جلب توجه افراد به اندازه دور شکم و سینه بپرهیزید و توجه را به محاسن دیگر اندام جلب کنید. برای مثال بستن کمربندهای پهن، انتخاب مدل های پیچیده و خاص برای بالاتنه و پوشیدن لباس های تنگ برای این نواحی اصلا مناسب نیست.

راهنمای انتخاب لباس مناسب اندام سیبی

نکته سوم: پارچه و رنگ مناسبی برای لباس مناسب اندام سیبی شکل در نظر بگیرید

رنگ و جنس پارچه تعیین کننده اصلی در خوب یا بد بودن لباس به خصوص برای انتخاب لباس مناسب برای اندام سیب هستند. سعی کنید پارچه های کلفت و ضمخت و بدون انعطاف انتخاب نکنید. از خرید انواع پارچه هایی که راه های افقی دارند برای لباس خود دوری کنید. همچنین سعی کنید رنگ لباس در بالا تنه شما تیره تر و ساده انتخاب شود. پارچه های گلدار، مخصوصا طرح گل درشت برای بالاتنه شما مناسب نیستند.

نکته چهارم: یقه لباس مجلسی مناسب اندام سیب را بشناسید

انتخاب یقه در طراحی و انتخاب لباس برای اندام سیبی شکل بسیار مهم است. چرا که یقه ها می توانند به اشتباه باعث جلب توجه افراد به اندازه دور کمر و بزرگی شکم شما شوند یا بر عکس می توانند حواس بیننده را به کلی پرت کنند. اگر از مدل این یقه ها نیز بپرسید، باید به شما بگوییم لباس هایی با مدل یقه هفت و گرد باز بسیار مناسب هستند. از پوشیدن لباس هایی که یقه قایقی یا یقه چسبان اسکی، یا لباس هایی که یقه و قسمت سینه آن ها تزئینات سنگینی دارند بپرهیزید. اگر می خواهید لباس های دکلته را انتخاب کنید، سعی کنید یقه از پایین ترین جای ممکن بر روی سینه شما شروع شود.

یقه لباس مجلسی مناسب اندام سیب را بشناسید

نکته پنجم: هنگام انتخاب لباس عروس مناسب اندام سیب تنها به زیبایی آن نگاه نکنید

درست است که تمام عروس ها دوست دارند در این شب خاص زیباترین فرد در مجلس باشند، اما لازم است هنگام انتخاب لباس عروس مناسب اندام سیبی شکل، ابتدا به متناسب بودن آن برای اندامتان دقت کنید و در درجه دوم زیبایی آن را در نظر بگیرید. چرا که لباس عروسی که اندام شما را بد نشان می دهد اصلا به چشم زیبا نمی آید. ابتدا سعی کنید گن مناسب زیر لباستان بپوشید. لباس هایی که یقه گرد دارند را کنار گذاشته و از بین آن هایی که یقه هفت دارند آن هایی که دامن هایی با پف بسیار کم دوخته شده اند را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید قسمت بالاتنه و روی سینه های شما باید کمترین تزئینات را داشته باشند.

نکته ششم: در انتخاب لباس مجلسی توجه را به نقاط قوت اندامتان متمرکز کنید

در بالا اشاره کردیم که باید حواس افراد را از سینه ها و شکم بزرگتان پرت کنید. با در نظر گرفتن این نکته که اغلب افرادی که این فرم اندام را دارند پاهای زیبایی دارند، نکته مهم بعدی پوشیدن دامن های مناسب است. سعی کنید به جای پوشیدن شلوارهای بسیار تنگ یا گشاده که پاهای شما را پنهان می کنند، از دامن های کوتاه استفاده کرده تا پاهای شما بهتر به نظر برسند. پوشیدن کفش های پاشنه بلندی که خیلی ظریف و نامتناسب نباشند به جای چکمه های سنگین و بزرگ کمک زیادی به انتخاب بهتر لباس مناسب اندام سیبی می کند.

یقه لباس مجلسی مناسب اندام سیب

نکته هفتم: مانتویی را انتخاب کنید که از نظر قد و سایز اندازه باشد

این فکر را از سرتان بیرون کنید که لباس و مانتوی مناسب اندام سیبی شکل هر چه گشادتر باشد بهتر است. چرا که گشاد بودن لباس، شما را حجیم تر نشان می دهد. بنابراین سعی کنید مانتوهایی بپوشید که روی بدن شما بنشینند و در عین حال چسبان نباشند. اگر از مدل هایی استفاده کنید که خط کمرشان بالاتر از حد معمول فرض شده باشد و از آن خط کمر مانتو کمی گشاد شده باشد بهتر است. استفاده از کمربندهای باریک روی خط کمر بالاتر نیز بسیار مناسب است.

نکته هشتم: مراقب لباس پوشیدنتان در فصل های سرد سال باشید

اینکه در فصل های سرد که باید کت، کاپشن یا پالتویی برای گرم کردن روی لباستان بپوشید، به طرز لباس پوشیدنتان دقت نکنید خوب نیست. چرا که در پاییز و زمستان به دلیل حجم زیاد لباس ممکن است چاق تر به نظر برسید. اصول طراحی لباس مناسب اندام سیبی شکل می گوید باید از کت یا ژاکت های بافتنی استفاده کنید که یا جلو باز بوده یا در زیر سینه به وسیله یک دکمه بسته می شوند. همچنین لازم است از پوشیدن پالتوهایی که یقه های پهن انگلیسی دارند خودداری کرده و به جای آن یقه های انگلیسی باریک و یا آرشال را انتخاب کنید.

لباس زمستانی مناسب اندام سیب

طراحی لباس مناسب اندام سیبی شکل

در این نوشته سعی کردیم راهنمای کاملی جهت انتخاب لباس برای اندام سیب شکل به شما ارائه دهیم. اما باید به یاد داشته باشید تنها خواندن این مطالب برای دوخت یا انتخاب یک لباس کافی نیست و گاهی لازم است برای این کار با افراد متخصص و یک خیاط مجرب مشورت کنید. برای این منظور با تماس با شماره تلفن 09197236822 ضمن مشورت با متخصصین، می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با آموزش اصول اولیه خیاطی و شرکت در کلاس های خیاطی فائقه نیز کسب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.