لباس مناسب اندام ساعت شنی

مدل لباس مناسب اندام ساعت شنی و کمر باریک

هر فردی با هر شکل و فرم اندام دوست دارد لباس هایی بپوشد تا بدنش بهتر و زیباتر جلوه داده شود. به همین خاطر است که افراد کمر باریک نیز به دنبال لباس مناسب اندام ساعت شنی هستند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید یا می خواهید لباس مناسبی برای افرادی که اندام ساعت شنی دارند طراحی کنید در این مقاله از همیار خیاط با ما باشید. چرا که در این نوشته سعی کرده ایم مانتوها، لباس های مجلسی و لباس عروس مناسب برای این اندام ها را معرفی کنیم:

اندام ساعت شنی شکل چیست؟

هرکدام از افراد فرم بدنی خاص خود را دارند که باید هنگام طراحی الگوی مناسب یا خرید لباس به آن ها توجه کرد. یکی از این فرم ها اندام ساعت شنی شکل است. این نامگذاری به این دلیل بوده که از روبرو بدن این افراد به شکل یک ساعت شنی است. یعنی یک کمر باریک همراه با بالاتنه پهن و باسن بزرگ که بدون اندازه گیری هنگام خیاطی نیز بخوبی مشهود است. باید به این توجه کردن که این فرم بدن هم ممکن است در افراد چاق ایجاد شود و هم در افرادی که اندامی متوسط یا لاغر دارند. بنابراین برای طراحی لباس های مناسب برای اندام ساعت شنی، هم باید به فرم اندامشان توجه کرد و هم لباس های مناسب برای افراد چاق یا طراحی لباسی متناسب با اندام افراد لاغر را در نظر گرفت. در ادامه شما را با الگوهای مناسب برای این افراد آشنا می کنیم:

اندام ساعت شنی شکل چیست

مدل لباس مناسب اندام ساعت شنی

دوختن لباس برای اندام های ساعت شنی زنانه به نسبت بقیه اندام ها راحت تر بوده و مدل های مناسب برای آن ها نیز بیشتر از سایر اشکال بدنی است. چرا که ایراد خاص و بد شکلی در بدن آن ها دیده نمی شود. درست است که اندام هایی که فرمی ساعت شنی مانند دارند یکی از بی نقص ترین اندام ها را دارند اما باید برای آن ها نیز لباس مناسبی در نظر گرفته شود. چرا که برخی از افرادی که چاق هستند و کمری باریک دارند دوست دارند اندازه کمرشان بیشتر نمایان شود و افراد لاغر می خواهند غیر از کمرشان بقیه اندامشان تو پر نشان داده شود. در ادامه سعی کرده ایم لباس مخصوص اندام ساعت شنی با بالاتنه ها و پایین تنه های نامتناسب را شرح دهیم. چراکه هرچه اندازه دور سینه و باسن هماهنگ تر به نظر برسند، این فرم بدن زیباتر است.

اندام ساعت شنی با سینه کوچک و باسن بزرگ

برخی از افرادی که کمری باریک و فرم ساعت شنی شکل دارند، شانه های پهن با سینه های کوچک دارند اما باسن آن ها بزرگ است. برای اینکه تناسب بین سینه و باسن آن ها برقرار شود باید نکات زیر را رعایت کنند.

مدل لباس مناسب اندام ساعت شنی

  • از پوشیدن لباس هایی با بالاتنه تنگ پرهیز کنید چرا که کوچک بودن سینه شما را بیشتر نشان می دهند.
  • لباس هایی با بالاتنه گشادتر که در ناحیه کمر تنگ شده یا با یک کمربند پوشیده می شوند برای شما مناسب است.
  • برای کوچکتر نشان دادن باسن و متناسب کردن اندازه آن با سینه ها، باید لباسی بپوشید که پایین تنه آن در ناحیه باسن تنگ و در ناحیه ران ها گشادتر باشد.
  • در این شرایط پارچه بالاتنه لباس مناسب اندام ساعت شنی را می توانید از رنگ های تند و گلدار و پارچه پایین تنه را ساده با رنگ های تیره تر در نظر بگیرید.

اندام ساعت شنی با سینه های بزرگ و باسن کوچکتر

لباس هایی که مناسب برای اندام های ساعت شنی با سینه های بزرگ است، باید سینه های بسیار بزرگ را کوچکتر نشان بدهند تا بتوانند با اندازه باسن تناسب بیشتری بر قرار کنند. به همین دلیل لازم است نکات زیر را در طراحی لباستان رعایت کنید:

  • در ابتدا باید سعی کنید پارچه هایی برای خود انتخاب کنید که جلب توجه را از روی اندازه سینه ها به کمر باریک و اندازه باسن جلب کند.
  • یقه های مناسب برای لباس این افراد یقه های هفت است. این یقه ها هرچه بازتر باشند بهتر است.
  • لباس هایی که بالاتنه های چپ و راستی دارند برای کوچک تر نشان دادن سینه ها بهتر است.
  • پایین تنه یا دامن شما باید به گونه ای انتخاب شوند که مانند دامن های تنگ و مدل ماهی، اندازه باسن را بزرگ تر نشان دهند.
  • اگر از کمربند استفاده می کنید باید بدانید کمربند هرچه باریک تر باشد بهتر است.

اندام ساعت شنی با سینه های بزرگ

مدل مانتو و شلوار برای اندام ساعت شنی

اگر اندامی با فرم ساعت شنی مانند دارید باید مطمئن باشید که چندان انتخاب مانتو برای شما سخت نیست  چرا که به دلیل کم بودن مشکلات اندامی در این فرم بدنی، لباس های مناسب برای کمر باریک ها زیاد است. اما در هر صورت این افراد زیر باید هنگام انتخاب مانتو به نکات ریزی توجه کنند. این نکات عبارتند از:

  • مانتوهای کتی که در قسمت پایین تنه آن کمی گشاد تر می شوند بهترین گزینه برای شما است. حتی بهتر است از مدل های کتی استفاده کنید که دوبل هستند.
  • مانتوهایی را انتخاب کنید که در بالاتنه به شکل چپ و راستی باشند، یقه هفت داشته باشد و یک کمربند باریک روی آن بسته شود.
  • از پوشیدن مانتوهای که از قسمت کمر به پایین پر از چین است خودداری کنید.
  • اگر قد کوتاهی دارید مانتوهای بلند نپوشید. چراکه قدتان را کوتاهتر نشان می دهد.
  • شلوراهایی که فاق بلند هستند برای اندام های ساعت شنی مناسب تر هستند.
  • افرادی که ران های بسیار پهن و ساق پایی باریک دارند بهتر است به جای شلوارهای پاچه تنگ از شلوارهایی استفاده کنند که راسته یا پاچه گشاد باشند.

مدل مانتو و شلوار برای اندام ساعت شنی

لباس مجلسی مناسب برای اندام ساعت شنی

انتخاب لباس مجلسی برای کسانی که اندامی با کمر باریک دارند اگر چه راحت است اما باید با دقت بالایی بررسی شوند. چر اکه اکثر افراد می خواهند لباسی بپوشند که کمر باریکشان را بیشتر نشان دهد. بنابراین هرچند از همه رنگ ها می توانید استفاده کنید اما برای انتخاب لباس مجلسی مناسب اندام ساعت شنی لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

  • لباس هایی با مدل دامن ماهی با یقه هفت باز برای این افراد بسیار مناسب است.
  • اگر می خواهید کت و دامن بپوشید باید بدانید که دامن های کوتاه و تنگ، اندام شما را بهتر نشان می دهند.
  • اگر سینه هایی کوچک تر از باسنتان دارید از یقه های قایقی و بازتر استفاده کنید تا سینه ها را بزرگتر نشان دهد.
  • به طور کل لباس هایی که از میان انواع پارچه ها، با پارچه های چسبان مانند لمه دوخته شده اند از پارچه های دیگر برای اندام های ساعت شنی مناسب تر هستند.

لباس مجلسی مناسب برای اندام ساعت شنی

لباس عروس مناسب برای اندام ساعت شنی

انتخاب لباس عروس برای همه افراد بسیار مهم است. بسیاری از خانم ها نیز برای پیدا کردن مدل مناسب برای یک شب به مراکز زیادی سر می زنند اما به دلیل اینکه نمی دانند چه لباسی برای اندام آن ها مناسب است نمی توانند به راحتی مدلی را برای خود انتخاب کنند. در ادامه نکات مهمی را برای انتخاب لباس عروس مناسب اندام ساعت شنی بیان می کنیم:

  • این نوید را به شما بدهیم که می توانید لباس عروس خود را با کمربندهای صورتی روشن یا نباتی رنگ زیباتر کنید.
  • اگر نمی خواهید کمرتان بیش از حد باریک نشان داده شود از پوشیدن دامن هایی که پف زیاد دارند خودداری کنید.
  • از لباس های عروس دو تکه بیشتر استفاده کنید چرا که اندام شما را بهتر نشان می دهند.
  • لباس هایی که با نام لباس های عروس اروپایی به بازار آمده اند به دلیل کمربندهایی که دارند و بالاتنه ای آزادتر و دوخته شده با تور برای این اندام مناسب است.

طراحی لباس برای اندام ساعت شنی

در پایان اگر قصد دارید با یادگیری اصول اولیه خیاطی به طور تخصصی تر با طراحی لباس مناسب برای اندام ساعت شنی و کمر باریک آشنا شده و الگوهای مخصوص برای آن ها را بر اساس متد متریک بکشید، می توانید با شماره تلفن 09197236822 تماس گرفته و با خیاطان با تجربه و ماهر در این زمینه مشورت کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت آن ها با کلاس های مانتودوزی خیاطی فائقه و نحوه برگزاری آن ها نیز آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.