لباس مناسب اندام مستطیلی

انتخاب و طراحی لباس مناسب اندام مستطیلی شکل

اگر شما هم اندامی مستطیلی شکل دارید فارغ از چاق یا لاغر بودنتان، همیشه دوست دارید لباس هایی بپوشید که علاوه بر مناسب بودن برای اندام شما، به خوش فرم و شیک پوش نشان دادنتان نیز کمک بیشتری بکند. به همین دلیل ما در این مقاله از همیار خیاط سعی کرده ایم اصول لباس پوشیدن برای اندام های مستطیلی شکل و چگونگی انتخاب و طراحی لباس های مختلف مانند لباس عروس، مانتو، شلوار و لباس مجلسی برای آن ها را توضیح دهیم:

خصوصیات اندام مستطیل شکل

اگر شما هم هنگام نگاه کردن در آینه به اندام خودتان یا نگاه کردن به فرم بدن سایرین نتوانستید تفاوت چندانی در اندازه دور کمر، دور سینه و دور باسن پیدا کنید و یک مستطیل را تصور کردید توانسته اید فرم بدن مستطیل شکل را پیدا کنید. چرا که پیدا کردن جای مشخص کمر آن ها به سختی انجام می شود. بیشتر ورزشکاران و زنان و مردانی که اضافه وزن ندارند فرم بدنشان مستطیل است. به همین دلیل این فرم بدنی را به مکعبی یا ورزشکاری نیز می شناسند.

البته این قاعده مستثنی هم دارد. چرا که افراد چاقی که چربی در کل بدن آن ها یکسان پخش می شود، سینه های کوچک و باسن تو رفته دارند، به طوری که دور کمر آن ها اندازه دور باسن آن هاست نیز دارای اندامی مستطیل شکل هستند. به همین دلیل هنگام انتخاب لباس برای این افراد پس از اندازه گیری های لازم در خیاطی، باید اصول طراحی لباس برای افراد چاق یا شیوه لباس پوشیدن برای افراد لاغر نیز در نظر گرفته شود. در ادامه شما را با اصول طراحی لباس برای اندام مستطیلی شکل آشنا می کنیم:

خصوصیات اندام مستطیلی شکل

مدل لباس مناسب برای اندام مکعبی

در اصول طراحی و مدل لباس مناسب برای اندام مستطیلی باید حتی الامکان سعی کنید فرم بدنی این افراد را به سمت ایده آل ترین فرم بدن یعنی اندام ساعت شنی شکل هدایت کنید. چرا که اندام افراد به ویژه زنان هنگامی که منحنی های لازم را در جاهای مناسب، به ویژه کمر داشته باشند زیباتر به نظر می رسند. پس باید هنگام انتخاب لباس مناسب برای اندام مستطیلی شکل سعی کنید علاوه بر مخفی کردن مشکلات اندامی مانند گودی کمر، شکم بزرگ یا پاهای به شدت باریک یا تپل، کمر را باریک تر نشان دهید و کاری کنید که اندازه سینه و باسن بیشتر از اندازه دور کمر به نظر برسد. بنابراین در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که لازم است این افراد هنگام لباس پوشیدن رعایت کنند.

  • از پوشیدن لباس هایی که همه قسمت های آن لش و گشاد است بپرهیزید. چرا که اندام شما را صاف و مستقیم نشان می دهند.
  • لباس هایی که بدون هیچگونه برش، دکوب، پنس هستند و منحنی کمر شما را نشان نمی دهند نپوشید.
  • لباس مردانه پوشیدن برای خانم هایی که اندام های مستطیلی شکل دارند ممنوع است.
  • هنگام پوشیدن بلوز و شلوار از انداختن بلوز روی شلوار خودداری کنید. بلوز را داخل شلوار کنید و از کمربند به روی شلوار استفاده کنید.
  • زیورآلات زیبا به خصوص گردنبند و گوشواره های جذاب باعث پرت شدن حواس بیننده و بر هم زدن تقارن در بالاتنه و کمر افراد می شوند. اما سعی کنید یا از کمربند استفاده کنید یا از گردنبد و از استفاده همزمان آن ها خودداری کنید.

مدل لباس مناسب برای اندام مستطیلی

مدل مانتوی مناسب برای اندام ورزشکاری

انتخاب مدل مانتوی مناسب برای اندام مستطیلی شکل و جذاب تر نشان دادن آن ها چندان سخت نیست. اما به دلیل ماهیت لباس هایی مانند مانتو، اگر مدل هایی را انتخاب کنند که کمرشان را باریک تر نشان ندهد مستطیل بودن اندامشان بیشتر به چشم می آید. بنابراین در طراحی لباس و مانتوی مناسب برای اندام مستطیلی شکل باید اصول زیر را رعایت کنید:

  • از پوشیدن مانتوهای خیلی تنگ و خیلی گشاد خودداری کنید. سعی کنید لباس شما تنها در قسمت کمر به اندامتان بچسبد.
  • برای بزرگ نشان دادن سینه و ایجاد خطای دید در اندازه آن و دور کمر باید یقه های انگلیسی پهن را انتخاب کنید.
  • باید مدل هایی را برای مانتو انتخاب کنید که در قسمت کمر تنگ و پایین تنه آن کمی کلوش یا تمام کلوش باشد. به طور کل از پوشیدن مانتوهایی با پایین تنه راسته پرهیز کنید.
  • سعی کنید هنگام پوشیدن مانتو از استفاده الگوهای شلوار پاچه گشاد پرهیز کنید.
  • اگر مدل مانتوی شما اجازه می دهد از کمر بند برای نشان دادن کمری باریک تر استفاده کنید.
  • از پوشیدن مانتوهایی که پارچه آن ها خط های عمودی دارد خودداری کنید. مگر اینکه قد شما کوتاه بوده و روی مانتو از کمربند استفاده شده باشد.

لباس مجلسی مناسب اندام مستطیلی

لباس مجلسی مناسب اندام مستطیلی

اینگونه افراد اگر طراحی لباس خوبی داشته باشند و لباس درست و مناسب اندام مستطیلی شکل را بپوشند، هم اندازه یک فردی که اندام ساعت شنی شکل دارد می توانند در مجالس بدرخشند. برای این منظور نیز تنها کافیست نکات زیر را در لباس پوشیدن خود رعایت کنید:

  • قبل از هر چیز سعی کنید گن فرم دهنده دور کمر بپوشید.
  • از کت و دامن ها و لباس های دو تکه که بالاتنه و پایین تنه جدا دارند بیشتر استفاده کنید.
  • رنگ لباس بالاتنه خود را روشن با انواع پارچه هایی با گل های بزرگ با رنگ های جذاب انتخاب کنید و دامن لباس خود را کوتاه و تنگ انتخاب کنید.
  • اگر لباس شما یکسره است سعی کنید در ناحیه کمر تنگ باشد، دامن آن چین دار و برای بزرگتر نشان دادن سینه های کوچک، بالاتنه ای آزادتر داشته باشد.
  • یقه های هفت، قایقی، دلبر، دراپه و ملوانی برای نشان دادن شانه های پهن و برزگ تر جلوه دادن بالا تنه بسیار مهم است. اگر یقه های پر کار و شلوغ دوست دارید نیز از خیاطتان بخواهید از این مدل های برای دوختن یقه استفاده کند.
  • دامن های کوتاه برای شما مناسب تر از دامن های بلند است. مخصوصا اگر این دامن ها کلوش باشند.

لباس عروس مناسب اندام مستطیل

اگر چه انتخاب لباس عروس برای همه افراد سخت است، اما اگر اندام خود را بشناسید می توانید بهترین مدل آن را برای خودتان انتخاب کنید. اندام های مکعب شکل نیز با رعایت چند نکته ساده می توانند برای خود لباس عروس مناسب اندام مستطیلی شکل را انتخاب کنند.

لباس عروس مناسب اندام مستطیل

  • لباس های مدل ماهی را کلا کنار بگذارید. چرا که نمی توانند منحنی های لازم برای اندام شما را نشان دهند.
  • دقت کنید که دامن لباس عروس شما چین دار نباشد. بهتر از از قسمت کمر بدون چین شروع به کلوش شدن کند.
  • به جای انتخاب لباس های دکلته سعی کنید لباس هایی با یقه های باز و آستین هایی تنها سرشانه را می پوشانند استفاده کنید.
  • لباس عروس هایی که آستین سه ربع دارند برای اندام های مستطیل شکل مناسب هستند.
  • اگر کمر باریکی دارید می توانید از کمربندهای نباتی و صورتی کم رنگ نیز برای روس لباس استفاده کنید.

طراحی لباس برای اندام مستطیلی شکل

اگرچه ما در این نوشته سعی کردیم فوت و فن های انتخاب لباس برای اندام مستطیلی شکل، مکعبی و چهارگوش را توضیح دهیم، اما طراحی لباس کار بسیار پیچیده ای است و باید این کار را به افراد خبره در این کار سپرد. بنابراین اگر می خواهید در این زمینه مشاوره بگیرید می توانید با آموزشگاه خیاطی فائقه با شماره تلفن 09197236822 تماس بگیرید. همچنین می توانید علاوه بر سپردن طراحی لباس مناسب اندامتان به آن ها، پس از یادگیری اصول اولیه خیاطی در کلاس های مانتودوزی و نازک دوزی آن ها نیز شرکت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.