لباس مناسب افراد لاغر

لباس مناسب افراد لاغر (افراد لاغر چه لباسی بپوشند)

همیشه پوشیدن لباسی که طراحی و الگوی متناسب با اندام افراد داشته باشد، علاوه بر بخشیدن جلوه ای خاص به ظاهر افراد، بر طرف کننده عیوب اندامی آن ها نیز می باشد. به همین دلیل اولین چیزی که هنگام طراحی لباس مناسب برای افراد لاغر باید به آن دقت کرد این است که “چه لباس هایی به افراد لاغر میآید”. ما در این مقاله از همیار خیاط سعی کرده ایم به طور کامل در مورد نحوه لباس پوشیدن افراد لاغر قد بلند و قد کوتاه صحبت کنیم.

اصول لباس پوشیدن برای افراد لاغر

بر خلاف چیزی که برخی افراد فکر می کنند، زیبایی دنیای اطراف ما در این است که هر فردی مدل های اندامی مختلفی دارد. زمانی که افراد در نظر بگیرند که هر فردی با هر شکل و هر اندامی زیبایی های خود را دارد، می توانند آرامش بیشتری داشته باشند و تنها با رعایت کردن اصولی سعی در بهتر جلوه دادن اندام خود کنند. هر کدام از مدل های اندامی برای خود اصولی در لباس پوشیدن دارند که باید در مرحله اول آن ها را بدانیم. مانند تهیه لباس مناسب برای افراد چاق تهیه الگوی لباس برای افراد لاغر نیز فوت و فن های خاص خود را دارد. دانستن این اصول، راهنمایی هستند برای کسانی که می خواهند بدانند افراد لاغر باید چگونه لباس بپوشند. در ابتدای این نوشته و پیش از اینکه در مورد طراحی لباس برای افراد لاغر صحبت کنیم، شما را با این اصول آشنا می کنیم:

اصول لباس پوشیدن برای افراد لاغر

پارچه مناسب برای لباستان انتخاب کنید

به طور کلی پارچه های نخی بسیار نازک همیشه اندام را لاغرتر نشان می دهند. به همین دلیل برای لباس مناسب افراد لاغر، خوب نیستند. در مقابل، پارچه های کلفت اندام را تو پر تر نشان می دهند. دست افراد لاغر در زمستان برای لباس پوشیدن بازتر است. چرا که پارچه های بافت زبر که با کشیدن دست روی آن ها پستی و بلندی الیاف را حس می کنید، باعث زیباتر نشان دادن اندام شما می شوند.

لباس های گشادی که شما را نحیف نشان می دهند نپوشید

اگر چرخی در بازار زده باشید دیده اید که به تازگی لباس های لش بسیار مد شده اند. اما با وجود زیبایی خاصشان، اگر شما هم اندام بسیار لاغری دارید لباس های لش با سرشانه های افتاده و بسیار گشاد برای شما مناسب نیستند. چرا که شما را از حالت عادی ضعیف تر نشان می دهند. اما باید دقت کنید که لباس های بسیار تنگ نیز لباس مناسب برای افراد لاغر نیستند. چرا که لاغر بودن شما را بیشتر مشخص می کنند.

از رنگ های مناسب برای افراد لاغر در لباستان استفاده کنید

توانایی رنگ ها در لباس به قدری زیاد است که گاهی طراحان لباس از آن برای تغییر شکل اندام افراد استفاده می کنند. بالطبع تاثیر آن ها در طراحی لباس مناسب برای افراد لاغر نیز بسیار زیاد است. بهترین کار در نحوه لباس پوشیدن برای افراد لاغر این است که در انتخاب آن ها از رنگ های روشن استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ های جیغ و تند را نیز به کار ببرید.

رنگ های مناسب برای لباس افراد لاغر

با پیرایش و آرایش درست به جلوه مناسب لباستان کمک کنید

در انتخاب لباس مناسب برای افراد لاغر باید به این نکته دقت کنید که حتی اگر تمام اصول را در طراحی و الگو و انتخاب لباس رعایت کردید و اندامتان تپل تر به نظر آمد اما صورتی لاغر داشته باشید کاری از پیش نبرده اید. بنابراین بهتر است خانم ها در آرایش صورتشان اصول خاص افراد لاغر را رعایت کنند تا صورتشان تو پر تر باشد. برای مردان لاغر نیز بهتر است صورت خود را با ته ریش چاق تر نشان دهند.

چه لباس هایی برای افراد لاغر مناسب است؟

اکنون که با اصول پوشیدن لباس مناسب برای افراد لاغر آشنا شدید زمان آن رسیده است که به طور دقیق تر به شما بگوییم که بهتر است افراد لاغر چه لباسی بپوشند. این نکات باید به تفکیک در مورد افراد قد بلند یا قد کوتاه، مردان و زنان، لباس های مجلسی و مانتو یا لباس عروس رعایت شوند. به همین دلیل ما در ادامه این نوشته سعی کرده ایم تمام آن ها را به صورت جداگانه توضیح دهیم:

لباس های مناسب برای افراد لاغر و قد کوتاه

ابتدا بهتر است به شما نکاتی را بگوییم که چگونه با لباس پوشیدن مشکلات اندامی لاغر قد کوتاه را بر طرف کنیم. بنابراین سعی کنید نکات زیر را در مدل لباس زنانه برای افراد لاغر رعایت کنید:

چه لباس هایی برای افراد لاغر مناسب است

  • از آنجایی که پوشیدن لباس هایی با طرح پارچه های راه راه برای افراد قد بلند مناسب نیست، ولی افراد کوتاه قد باید از آن ها استفاده کنند، بهتر است از پارچه هایی با طرح های راه راه کلفت استفاده کنید.
  • از لباس های خیلی بلند استفاده نکنید.
  • از لباس های دوتکه کمتر استفاده کنید.
  • لباس های گلدار بزرگ بهترین انتخاب برای لباس مناسب برای افراد لاغر و قد کوتاه است.
  • از الگوهای شلوارهای پاچه گشاد استفاده نکنید، چرا که قد شما را کوتاه تر می کنند. شلوارهای راسته برای این افراد مناسب تر هستند.
  • مدل دامن برای افراد لاغر و قد کوتاه، دامن های کلوش و اندکی پایین زانو هستند تا استخوانی بودن زانو را نیز بپوشانند.
  • افراد لاغر برای لباس مناسب خواستگاری می توانند از ترکیب کت و دامن های کوتاه استفاده کنند.

لباس های مناسب برای افراد لاغر و قد بلند

برای اینکه بدانید افراد لاغر و قد بلند چگونه لباس بپوشند، بهتر است با ادامه این نوشته و خواندن نکات زیر با ما همراه باشید:

لباس های مناسب برای افراد لاغر و قد بلند

  • مدل شومیز برای افراد لاغر بهتر است اندکی آزاد و تا پایین باسن باشد تا بلندی قد بیش از حد را بپوشاند.
  • شلوارهای گشاد بر خلاف شلوارهای بسیار تنگ برای این افراد به دلیل کوتاه کردن قد و پوشاندن پاهای بسیار لاغر مناسب است.
  • مدل لباس زنانه برای افراد لاغر و قد بلند باید با پارچه های راه راه افقی دوخته شوند تا فرد را تپل تر نشان دهد.
  • از لباس های دوتکه بیشتر از لباس های یک تکه استفاده کنید و اگر زانوهایی استخوانی ندارید از دامن های کلوش تا بالای زانو استفاده کنید.

اصول لباس پوشیدن مردان لاغر

مردان لاغر نیز مانند خانم ها باید اصولی را در لباس پوشیدنشان رعایت کنند. در مواردی حتی رعایت برخی از آن ها سخت تر به نظر می رسد. در ادامه نکاتی را برای انتخاب لباس مناسب برای افراد لاغر بیان می کنیم:

  • پوشیدن کت را فراموش نکنید. چرا که فرم کت ها شما را چاق تر نشان می دهد.
  • سعی کنید لباس های لایه لایه بپوشید. این کار علاوه بر کلفت شدن لباس، خطای دید ایجاد می کند.
  • مدل لباس برای افراد لاغر و قد بلند مردانه باید با پارچه هایی دوخته شود که راه راه های افقی یا چهارخانه داشته باشند، تا هم قد را کوتاه تر نشان دهند و هم اندامشان را چاق تر جلوه دهند.
  • مردان لاغر و قد کوتاه باید از شلوارهای فاق بلند بیشتر استفاده کنند و بلوز های خیلی بلند نپوشند.

اصول لباس پوشیدن مردان لاغر

مدل لباس عروس برای افراد لاغر

بسیاری از خانم های لاغری که می خواهند لباس عروس انتخاب کنند، هنگام رفتن به مزون ها و فروشگاه های مختلف حتی نمی دانند لباس عروس مناسب افراد لاغر باید چگونه باشد. در این موارد اگر فروشندگان و مزون داران آن ها را راهنمایی نکنند، احتمال انتخاب لباسی نامناسب برای آن شب مهم، بسیار زیاد است.

لباس عروس مناسب برای افراد لاغر و قد بلند

دامن های تنگ قدتان را کشیده تر نشان می دهند، بنابراین از دامن های پفی استفاده کنید تا علاوه بر تپل تر نشان دادن شما، قدتان را نیز کمتر نشان دهد. اگر سینه هایی کوچک دارید از لباس های دکلته ای استفاده کنید که خط سینه شما را نپوشاند.

لباس عروس مناسب برای افراد لاغر و قد کوتاه

بهترین لباس برای اینگونه افراد، لباس هایی با یقه هفت باز است. همچنین بهتر است از دامن های ماهی که پایینی کلوش دارند استفاده کنند تا قدشان بلندتر نشان داده شود. همچنین اگر بازوهایی لاغر دارند بهتر است لباس های آستین توری استفاده کنند.

لباس عروس مناسب برای افراد لاغر

لباس مجلسی برای افراد لاغر

شاید برای شما هم سوال شده باشد که “چه لباس هایی به افراد لاغر میاد”. باید بدانید انتخاب لباس مناسب افراد لاغر برای مجالس و مهمانی ها نیز اصول خاصی وجود دارد. این اصول برای هر کدام از افراد قد بلند و قد کوتاه به شرح زیر می باشند:

لباس مجلسی برای افراد لاغر و قد کوتاه

لباس های خیلی بلند که دنباله داشته باشند برای این افراد لاغر مناسب است. چرا که قد آن ها را بلند تر نشان می دهد. سعی کنید از یقه های هفت استفاده کنید. لباس های بدون برش در ناحیه کمر، با دامن های کوتاه یا تا پایین زانو برای این افراد مناسب است.

لباس مجلسی مناسب برای افراد لاغر و قد بلند

مدل مناسب لباس بلند برای افراد لاغر و قد بلند باید از بین آن هایی انتخاب شوند که بالا تنه و پایین تنه جدا از هم دارند. دامن لباس نیز بهتر است تا زانو در نظر گرفته شود تا لاغری ران ها را بپوشاند. اگر باسن کوچکی دارید از دامن های کلوش به جای دامن های تنگ استفاده کنید.

پیدا کردن مدل مانتو و لباس مناسب افراد لاغر

اگر شما هم اندام لاغری دارید و می خواهید بدانید افراد لاغر چه مانتویی بپوشند یا چه لباسی مناسب افراد لاغر است و در کنار آن به هنر خیاطی نیز علاقه دارید، می توانید پس از یادگیری اصول اولیه خیاطی، در کلاس های مانتو دوزی خیاطی فائقه شرکت کنید. در این کلاس ها می توانید با رعایت اصول طرز لباس پوشیدن افراد لاغر، برای خود و دیگران لباس ها و مانتوهای خوبی بدوزید. همچنین برای مشاوره در این زمینه نیز می توانید با شماره تلفن 09197236822 تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.