طراحی لباس برای افراد چاق

اصول طراحی لباس برای افراد چاق و تپل

یکی از نگرانی های افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند، پیدا کردن لباس مناسب است. طراحی لباس برای افراد چاق کار غیر ممکنی نیست. شاید رعایت نکردن اصول لباس پوشیدن برای افراد چاق باعث شده است به گونه ای به نظر برسد که هیچ لباسی برای آن ها مناسب نیست و کشیدن الگوی درست برای افراد چاق ناممکن است. اگر شما هم کمی تپل هستید به شما این مژده را می دهیم که در این مقاله از همیار خیاط قرار است به شما بگوییم که چه اصولی را در طراحی لباس رعایت کرده و چه الگوهایی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

اصول لباس پوشیدن برای افراد چاق

افرادی که اضافه وزن دارند هنگام بیرون رفتن به دلیل نداشتن لباسی مناسب و با فکر در مورد ظاهر نامناسبشان به دلیل انتخاب بد لباس، استرس و نگرانی زیادی را تحمل می کنند. حتی گاهی از رفتن به مجالس خاص سر باز می زنند. برخی دیگر نیز برای حل این مشکل به دنبال لباس های گران قیمت می روند تا شاید آن لباس اصول طراحی لباس برای افراد چاق را رعایت کرده باشد. اما باید بدانید که در ابتدا باید شروع به رعایت یک سری اصول کنید تا این مسئله کمتر باعث کم شدن اعتماد به نفس شما بشود. در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا می کنیم:

اعتماد به نفس خود را از دست ندهید

در ابتدا باید بدانید که این یک عیب نیست و این تنها ویژگی اندام شماست. پس سعی کنید آن را بپذیرید و خود را سرزنش نکنید زیرا هر فردی خصوصیات و ویژگی های ظاهری مخصوص به خود را دارد.

از پوشیدن لباس های گشاد و بزرگتر از اندامتان بپرهیزید

زمانی که لباس ها گشاد و بزرگ تر را به قصد قایم کردن اندامتان می پوشید، باعث می شود چاق تر به نظر برسید. این به این معنی نیست که لبا های تنگ، لباس های مناسب برای افراد چاق هستند. بلکه باید سعی کنید اندازه گیری درستی داشته باشید و لباس هایی بپوشید که کاملا اندازه شما باشند.

اصول لباس پوشیدن برای افراد چاق

همیشه لباس های تمیزی به تن کنید

هیچگاه با لباس هایی که کثیفی دارند یا احتیاج به شستشو دارند بیرون نروید. زیرا این مسئله بیشتر باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما می شود.

پارچه های با خطوط افقی در طراحی لباس برای افراد چاق بکار نبرید

اگر می خواهید از پارچه های طرح دار استفاده کنید بهتر است خطوط روی لباس عمودی باشند. خطوط افقی شما را چاق تر نشان می دهند. پارچه های چارخونه و گلدار نیز چندان برای این کار مناسب نیستند.

اصول پوشیدن لباس برای افراد چاق

از عطر و ادکلن برای خوشبو شدنتان استفاده کنید

خوشبو بودن یکی دیگر از راه حل های موثر برای زیاد شدن اعتماد به نفستان است. همچنین این کار باعث پرت شدن حواس بقیه از اندام شما می شود.

از زیورآلات جذاب استفاده کنید

استفاده از زیورآلات باعث می شود توجه افراد از اندام شما پرت شود. هر چه این زیور آلات بلندتر و جذاب تر باشند بهتر هستند. استفاده از کمربندهای جذاب و باریک نیز هم برای این افراد مناسب است.

اصول پوشیدن لباس برای افراد چاق و تپل

جنس پارچه و رنگ مناسب افراد چاق در طراحی لباس

رنگ لباس اولین چیزی است که به چشم می آید و از اولین مواردی است که در طراحی لباس برای افراد چاق باید به آن توجه شود. اگر شما پیش از انتخاب الگوی مناسب افراد چاق، یک رنگ خوب برای لباس خود انتخاب کنید تقریبا نیمی از راه را طی کرده اید. در ادامه اصولی را در مورد رنگ لباس مناسب برای افراد چاق و تپل به شما می گوییم:

  • از انتخاب لباس های دوتکه پرهیز کنید. حتی اگر لباس هایی را انتخاب می کنید که دو تکه هستند سعی کنید رنگ آن ها یکی باشند.
  • اگر علاقه دارید رنگ لباس های دو تکه فرق کنند، سعی کنید بلوز یا تکه بالا تنه خود را تیره تر انتخاب کنید.
  • به طور کلی سعی کنید در طراحی مدل مانتو مناسب افراد تپل رنگ های تیره تر را انتخاب کنید. مانند مشکی، دودی، سرمه ای و سبز تیره.
  • در طراحی لباس برای افراد چاق به پارچه هایی نیاز دارید که نه زیاد شق و رق و نه زیاد ظریف باشند. پارچه های ظریف چین و شکن بدن شما را بیشتر نشان می دهند و پارچه های سفت خطوط زیادی روی لباس ایجاد می کنند که اندام شما را بد نشان می دهند.

رنگ مناسب افراد چاق در طراحی لباس

طراحی لباس برای افراد چاق

از هر کدام از متدهای خیاطی که استفاده کنید باز طراحی لباس برای افراد چاق کمی مشکل به نظر می رسد. اما اگر اصول آن را بدانید می توانید راه حلی برای پوشیدن شکم های بزرگ، پهلوهای چین خورده، بازوهای کلفت و ساید اندام های نامتناسب پیدا کنید. چرا که این موارد با یک طراحی خوب و انتخاب رنگ مناسب، تا حد بسیار زیادی قابل پوشیده شدن هستند. اگر شما هم یک طراح لباس هستید یا می خواهید اصول طراحی لباس برای افراد چاق را بدانید با مدل مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید ما در ادامه این نوشته به شما کمک می کنیم تا اطلاعات کامل تری در این مورد مدل مانتو و لباسی برای افراد چاق و مسن به دست بیاورید.

طراحی لباس مجلسی برای افراد چاق

الگوی مناسب برای لباس مجلسی سخت ترین جای کار برای طراحی لباس برای افراد چاق است. چرا که باید الگو را کمی از سادگی در آورده و عیوب اندام را با مدل های مختلف بپوشانید. برای یک طراحی خوب اصول زیر را رعایت کنید:

  • از دامن های کوتاه و کلوش استفاده نکنید.
  • کمر لباس را برش ندهید. اگر مجبور به این کار شدید جای برش را روی شکم قرار ندهید.
  • استفاده از دکوب سرشانه ایده خوبی به نظر می رسد. مخصوصا اگر قسمتی که طرف پهلو قرار می گیرد با پارچه رنگ تیره تری دوخته شود.
  • بیشتر از پارچه های نخی برای لباس هایی که برای افراد چاق مناسب است استفاده کنید تا پارچه کشی.
  • دامن بلند و یقه هفت به لاغرتر نشان دادن اندام کمک می کند. پس هنگام دوخت یقه و دامن به این دو نکته دقت کنید.

طراحی لباس مجلسی برای افراد چاق

مدل مانتو و لباس برای افراد چاق و کوتاه

طراحی لباس برای افراد چاق و کوتاه اصول خود را دارد. اگر به خوبی آن ها را اجرا کنید می توانید هم افراد را لاغر تر و هم قد بلندتر نشان دهید. این اصول عبارتند از:

  • از طراحی لباس ها و مانتوهای دو تکه و دو رنگ بپرهیزید.
  • لباس ها و مانتوهای خیلی بلند قد افراد را کوتاه تر نشان می دهند. از آن جایی که لباس های کوتاه هم برای افراد چاق مناسب نیستند بهتر است قد لباس را متوسط در نظر بگیرید.
  • دکوب های سرشانه و سینه برای مانتو و لباس این افراد مناسب ترین گزینه هستند.

مدل مانتو و لباس برای افراد چاق و کوتاه

مدل مانتو و طراحی لباس برای افراد چاق و قد بلند

هنگام طراحی لباس برای افراد چاق و قد بلند باید علاوه بر در نظر گرفتن بر طرف کردن چاقی در الگو، کوتاه جلوه دادن قد را نیز در نظر بگرید. بنابراین بهتر است اصول زیر را رعایت کنید:

  • لباس و مانتو را دو تکه در نظر بگیرید. درز را بالای خط شکم قرار دهید.
  • از رنگ تیره تر برای تکه بالایی استفاده کنید.
  • دکوب ها قد افراد را بلندتر نشان می دهند. پس از استفاده از آن ها در الگو پرهیز کنید.
  • مانتو را راسته در نگیرید و سعی کنید اندکی پایین آن را کلوش کنید تا قد راکوتاه تر نشان دهد.

طراحی جدیدترین مدل مانتو برای افراد چاق

در این نوشته سعی کریم شما را با اصول طراحی لباس برای افراد چاق آشنا کنیم. اما برخی از اوقات نیاز دارید در مورد مدل لباس برای این افراد با یک طراح لباس با تجربه مشورت کنید یا از آن بخواهید الگویی مناسب در این مورد برای شما تهیه کنند. برای رسیدن به این مقصود می توانید با شماره تلفن 09197236822 تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. علاوه بر آن اگر می خواهید در کلاس های خیاطی شرکت کرده و با یاد گرفتن اصول اولیه خیاطی، لباس مناسبی برای خود تهیه کنید، می توانید به سایت خیاطی فائقه مراجعه کرده و کلاس های نازک دوزی و مانتودوزی آن ها را بررسی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.