انواع مدل آستین

شناخت محبوب ترین انواع مدل آستین مانتو و لباس

اگر کمی دقت کرده باشید می بینید تاثیر انواع مدل آستین روی لباس ها بسیار زیاد است. چنانچه با به کار بردن مدل های مختلف آستین ها، به طور کل ممکن است جایگاه لباس، مدل و حتی لاغر یا چاق نشان دادن افراد نیز تغییر کند. به همین دلیل نیز شناخت مدل های مختلف آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین همیار خیاط در این مقاله قصد دارد در مورد انواع آستین شیک و جدید و مناسب برای لباس های مجلسی، شومیز، مانتو و پالتو با شما صحبت کند.

تاثیر آستین بر لباس و اندام

همانطور که می دانید آستین ها یکی از مهمترین اجزاء لباس ها هستند. این اجزاء تاثیر گذار می توانند قسمت زیادی از مشکلات اندامی افراد را پوشش دهند. به طور مثال اگر از آن ها به طور درست در لباس های افراد چاق استفاده شود، می تواند حواس افراد را از شکم و سینه های بزرگ منحرف کند. همینطور با کاربرد درست انواع مدل مختلف آستین لباس مناسب افراد لاغر اندام، می توان شانه های استخوانی و بازوهای لاغر را پوشاند. همچنین با یک انتخاب درست می توانید یک شومیز یا بلوز ساده را تبدیل به یکی لباس شیک برای تولدها و مهمانی ها کنید و آن را همراه با انواع مدل دامن بپوشید.

در این میان تاثیر مد را نمی توان نادیده گرفت. ممکن است زمانی یکی از انواع آستین مد شود که سال بعد دیگر آن لباس با آن آستین خاص قابل استفاده نباشد. در این گونه موارد نیز می توانید اگر خیاط ماهری داشته باشید مدل آن را به راحتی تغییر دهید و به روز کنید. در ادامه برای اینکه بتوانید بهتر از آستین ها در لباس هایتان استفاده کنید شما را با مدل های مختلف آن ها آشنا می کنیم.

تاثیر انواع مدل آستین بر لباس

شناخت انواع مدل های مختلف آستین

قبل از اینکه با انواع مدل های مختلف آستین فانتزی مانتو، لباس مجلسی و شومیز آشنا شوید بهتر است به شما بگوییم که کلا دو نوع آستین وجود دارد: آستین های جداگانه و آستین های سرخود و چسبیده به لباس. علاوه بر این اندازه آن ها را می توان به بلند، سه ربع، کوتاه، کاپ و حلقه ای تقسیم کرد. همچنین از مچی هایی که در زیر نام برده می شود می توان برای مدل های مختلف آستین ها استفاده کرد:

  • مچی پاکتی
  • مچی پیلی دار
  • مچی لیفه ای
  • مچی کشی
  • مچی چین دار
  • شومیز یا مچی دار

در ادامه به توضیح مختصر انواع آستین ها می پردازیم:

 

شناخت انواع مدل های مختلف آستین

آستین ساده

یکی از ساده ترین مدل آستین، آن هایی هستند که بدون هیچ مدل خاصی بریده می شوند. به طور معمول برای این مدل در تمام متدهای مختلف خیاطی یکی روش برای برش پارچه وجود دارد. اما برای تنوع دادن به آن ها می توان از انواع مچی ها استفاده کرد. همچنین مزیت آن ها این است که می توان انواع پارچه ها را برای دوخت آن ها به کار برد. این آستین با مدل های مختلف سر آستین پاکتی نیز بسیار زیبا هستند.

انواع مدل آستین کتی

یکی از بهترین انواع مدل آستین برای کت های رسمی زنانه و مردانه، آستین های کتی هستند. این مدل که به دلیل دوتکه بودن آستین در طول باعث ایستایی بهتر پارچه و خوش فرم تر شدن لباس و کشیده نشان دادن دست ها می شود، به عنوان مدل های مختلف آستین پالتو یا مانتوها و بارانی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. برای آن ها می توان از انواع مدل یقه های انگلیسی استفاده کرد.

آستین کلوش

آستین های کلوش جزء زیباترین انواع مدل آستین لباس مجلسی زنانه به حساب می آیند. این آستین ها ممکن است از قسمت حلقه آستین گشاد شده و به صورت بلند یا کوتاه طراحی شوند. یا در ابتدا کمی تنگ و سپس کلوش شوند. به یاد داشته باشید مدل های مختلف آستین کلوش برای افراد چاق چندان مناسب به نظر نمی رسد.

انواع مدل آستین کلوش

انواع مدل آستین پفی

منظور از آستین های پفی آن هایی هستند که از قیمت بالای سرآستین چین های ریز کم یا زیاد خورده باشند و این حالت پف تا پایین ادامه پیدا کرده باشد. در مدل های دیگر آستین های پفی، ممکن است چین از سر آستین بسیار کمتر و در قسمت سرآستین زیادتر باشد. این مدل برای لباس های عروس بسیار کاربردی است. برای آن ها می توان از انواع مدل سر آستین مچی باریک استفاده کرد.

آستین ژیگو و ژولیت

آستین های ژیگو و ژولیت از انواع مختلف مدل آستین های مجلسی هستند. این مدل که بیشتر برای لباس های مناسب اندام مستطیل و لاغر مناسب است در قسمت بالا تو پر و پف دار است و در قسمت پایین و چسبیده به مچ تنگ طراحی می شوند. تفاوت این دو مدل نیز در چین و پف بالای آستین است.

انواع مدل آستین ژیگو و ژولیت

آستین دو تکه

انواع مختلفی از مدل دو تکه وجود دارد. غالبا انواع آن ها برشی در عرض آستین ایجاد شده است تا بتوان تغییرات به خصوصی را به مدل آن ها داد. به طور معمول نیز آستین از نصفه نزدیک به آرنج برش داده شده و تکه دوم به صورت کلوش بلند یا کوتاه به آن اضافه می شود.

آستین فانوسی

آستین های فانوسی در واقع یکی از انواع مدل آستین های دو تکه هستند. علت نامگذاری آن ها نیز به این دلیل است که هم از قسمت مچ گشاد بریده می شوند و هم از قسمت بالایی که به تکه اصلی آستین چسبیده است. به دلیل شکل زیبای آن ها می توان از آن ها به عنوان مدل آستین مانتو مجلسی شیک استفاده کرد.

انواع مدل آستین فانوسی

آستین رگلان

محبوبیت آستین های رگلان به اندازه ای است که جزء انواع مدل آستین برای مانتوهای جدید و قدیمی به حساب می آیند. در این مدل آستین ها از قسمت ابتدایی سرآستین شروع شده و به صورت یک خط کج تا زیر بغل ادامه دارند. در واقع در این مدل، سرشانه جزء آستین به حساب می آید.

انواع مدل آستین کیمونو

از محبوب ترین آستین های سرخود، آستین های کیونو هستند. در انواع مختلف مدل آستین کیمونو، آستین همراه با بالا تنه طراحی می شود و برشی جدا ندارد. افراد بنا بر سلیقه خود می توانند میزان کیمونوی آستین را انتخاب کنند. لازم به ذکر است این آستین ها برای افراد قد کوتاه چندان مناسب نیستند.

آستین گلبرگی

درز آستین های گلبرگی به جای زیر آستین روی آن است. این مدل جزء انواع مدل آستین های مجلسی و زیبای زنانه هستند که روی سرشانه دو لبه آستین روی هم قرار گرفته و به شکل یک گلبرگ در می آیند. به طور معمول همه افراد می توانند از این آستین در لباس های خود استفاده کنند.

انواع مدل آستین گلبرگی

انواع مدل آستین فرشته

آستین های فرشته که در اندازه های مختلف دوخته می شوند در واقع در قسمت زیر بغلشان اندازه آستین بسیار باریک می شود و بر عکس روی سرشانه بیشتر است تا روی سرشانه را بپوشاند. در اکثر مواقع انواع مدل آستین های فرشته با پارچه های کلفت دوخته شده تا چین های آن بالا بایستد.

آستین دراپه

آستین های دراپه، از انواع مدل آستین های کوتاه است که دارای چین های زیادی بوده که روی سرشانه افتاده است. به یاد داشته باشید که از پارچه های ظریف برای دوخت این آستین ها باید استفاده کرد. به همین دلیل نیز از این مدل بیشتر در لباس های مجلسی استفاده می شود. این آستین ها اندام افرادی که بالاتنه ظریف دارند را به اندام ساعت شنی شکل نزدیک تر می کنند.

انواع مدل آستین دراپه

انواع مدل آستین کاپ

آستین کاپ در واقع سرآستین لباس است که تا روی برآمدگی بازو کشیده شده باشد. انواع مختلف مدل آستین در لباس های عروس و مجلسی کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین برای پهن نشان دادن شانه ها بسیار کارساز است. مخصوصا اگر با پارچه های محکم تر دوخته شوند که روی شانه افتاده نشوند.

آستین خفاشی و پانچو

آستین های خفاشی و پانچو نیز یکی دیگر از انواع مدل آستین های سرخود هستند. یعنی طراحی آن ها همزمان با بالاتنه انجام می شود و طراحی جداگانه ندارند. برش آستین پانچو به صورت مربعی بوده و به همین دلیل برای افراد لاغر و افراد چاق که قدی بلند دارند بسیار مناسب است.

آموزش انواع مدل آستین

آنچه در مورد انواع مدل های مختلف آستین خواندید تنها توضیحی در مورد تعداد کمی از همه انواع آستین های لباس بود. برای آشنایی بیشتر با آن ها و آموزش بسیار دقیق الگوی هر کدام بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. به همین خاطر بهتر است با شماره 09197236822 تماس گرفته و در مورد یادگیری اصول اولیه خیاطی و کلاس های آموزشی خیاطی فائقه کسب اطلاع کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.